„Mikor elkezdtem írni, azt mondták: ha befejezem a könyvem, valaki leszek...
Mikor befejeztem a könyvem, azt mondták: ha már legalább három kötetem lesz, elismert leszek...
Mire három könyvem lett, azt mondták: ha annál a kiadónál írok majd, hatalmas leszek...
Mire annál a kiadónál írtam, azt mondták: győztél, ha már ismernek...
Mire megismertek, azt mondták: megöregedtél.
Köszönöm nekik, hogy megtanulhattam: ahogy nő az ember, vele együtt a kihívás és az elvárás is fokozódik.”
(Csabai Márk)

2018. augusztus 5., vasárnap

V, mint Victoria


Tegnap volt a szülinapom, ennek alkalmából egy rövidebb bejegyzéssel készültem nektek az írói nevem eredetéről. Victoria Cole-nak nevezni magam (a történeteim borítójára ezt szoktam írni), de a merengős nevem Victoria2002. Hogy lehet ez? Hát úgy, hogy az írónő nem tudott belépni a Victoria Cole nevű merengős profiljába. És mivel igen feledékeny – pedig csak 16 éves lett, nem 86 –, elfelejtette, hogy ilyenkor nem az újraregisztrálás a megoldás, hanem az, hogy szólunk az adminoknak, elkészült a Victoria2002 profil. Azt pedig azóta is használja, nincs vele semmiféle belépési gond. :) (Hogy miért beszélek magamról E/3-ban, ne kérdezzétek! :D)

Tehát, Victoria Cole vagy Victoria2002, mindegy is, mindkettő Victoria. :D Szóval, fogadjátok szeretettel kutatásom eredményét. :)

A Viktória női név latin mitológiai eredetű, Victoria a latin mitológiában a győzelem istennője. A név jelentése győzelem, diadal, férfi párja a Viktor. Naptári névnapja december 23-án van, a nem naptári november 17-én. Kifinomult és kedves név, emlékeztet a volt brit királynőre. A Viktória név az 1970-es évektől kezdett népszerűvé válni, az 1990-es években már igen gyakori volt, a 2000-es években a 2-10. leggyakoribb női név.

A név elemzése:
Ezen név a felelősséggel bíró, méltóságteljes személyiség kialakulását támogatja. Birtokosa sikerorientált, örömét a sikerekben találja. Szinte mindenben diadalt ér el, amihez csak fog (nem egészen). A kudarcot viszont nehezen viseli, minden sikertelenséget veszteségnek él meg. Becsüli a minőséget, számára az anyagiak vannak az első helyen (ezzel sem értek egyet). Nagy érdeklődéssel fordul a filozófia felé, de különféle művészetek is nagyon lekötik, mint a színjátszás, az irodalom, a zene. Sokat tűnődik az élet mögöttes tartalmán, érdeklik a különféle vallások és az okkultizmus is.

 
Igaz, magyaros írásmóddal, de ez is az én nevem. :D

3 megjegyzés:

  1. Szia!

    Először is, leszögezném, hogy a meris Laufreya vagyok, és azért itt és így írok neked, mert tegnap, amikor az egyik barátnőm küldött valamit tumblr-ön, rájöttem, hogy elképzelhető, hogy nem te tűntél el, hanem amikor meg akartam nyitni az üzenetedet mobilról, félrenyomtam, és mute-oltalak. Ami nagyon-nagyon nem volt szándékos, és kérlek, ne haragudj miatta :(
    Ha nem ez lenne a helyzet, akkor bocsánat a zavarásért, csupán mindenképpen szólni akartam, hogy ha tényleg ilyen szerencsétlen vagyok, akkor teljességgel véletlenül vagyok az :D
    Egyébként elkészült végre-valahára a Steve/Loki fic, amit a kérésedre írtam, remélem nem találod majd nagyon borzalmasnak :D

    Bocsi a zavarásért és szép estét! :)
    Lauf

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!

      Valószínűleg az a helyzet, hogy mute-oltál, mert egyszer csak azt vettem észre hogy a "This tumblr can't receive messages" üzenet szemez velem, ahányszor csak megnyitom a beszélgetésünket. Nem haragudtam, csak nem értettem mi ez, és miért van, amikor tudtommal nem írtam neked semmi bántót. De most megnyugodtam hogy véletlen volt, tényleg. :)
      A Steve/Loki ficet pedig olvastam még aznap, amikor felkerült, bocsi, hogy még nem jeleztem. Tervezek kritikát írni, de a hétvégét a Harry Potter világában töltöttem. Bocsi. (És egyáltalán nem találtam borzalmasnak, sőt. :))

      Szép estét neked is!
      Victoria

      Törlés
    2. Szia (megint :D)!
      Azóta sem sikerült az istennek sem megtalálnom, hogy hogyan tudnám visszacsinálni, úgyhogy ha dobsz egy facebook linket az esztermakegmail.com címre, akkor nagyon szívesen felveszlek facebookon helyette. És közben megtaláltam egy kritikádat, amit egész egyszerűen nem sikerült észrevennem két hét alatt sem, mert olyan régi a sztorim, hogy már nem is néztem, hogy olvassa-e valaki :"D
      A Harry Potter világába pedig mindig jó visszatérni ;) az ilyesmiért nincs miért bocsánatot kérni ;p

      Törlés